Tuesday, 20 November 2012

Lawan Jadi Kawan ?

Assalamualaikum & Annyeonghaseyo :)
Aku tetiba je teringat zaman keperitan aku .. Adesss .. Ayat .. tak boleh blah langsung .. Aku teringat masa zaman aku sekolah rendah aku dulu .. Lucu pulak bila teringat ..

Aku datang Kelantan masa darjah enam .. Awal tahun .. Mula-mula aku tahu yang aku nak pindah "sini" aku stress giler .. Ye la aku dah selesa duk kat rumah lama aku dulu .. Stress aku memang tahap babun tersempit !

Aku ingat bila datang sini .. Semua oke je sampai aku habis UPSR .. Tetapi .. KO la pulak .. Dua tiga hari je oke .. Lepas tu .. huh .. hampeh .. Aku tak tahu ape puncanya sorang budak perempuan ni tak suka aku .. Bukan setakat dia sorang .. dia bawak sekali geng-geng dia .. Hampir semua orang jugak la tak suka aku .. 

Kawan aku cakap .. Dia tak suka aku sebab aku rampas pakwe dia .. Aik ? Aku baru je masuk sekolah tu .. Tak sempat lagi nak tengok budak laki dalam kelas aku tu hensem ke tak .. Kalau hensem boleh la aku adjust .. hehe .. Dia main tuduh je .. Suka hati dia je ..

Bukan salah aku kalau pakwe dia ter-jatuh cinta monyet dengan aku .. Aku tak bersalah oke .. Start pada hari dia .. Dia asyik duk perli-perli aku .. duk marah -marah aku .. Semua yang aku buat .. Semua tak betol .. Sampai aku nak nyanyi dalam tandas sekolah pun dia marah .. *ibaratnye .. bukan betul pun .. hehe ..

Lepas tu bila masuk sekolah menengah .. Dia tak satu sekolah lagi dengan aku .. *lega .. Tetapi .. Kawan-kawan dia pulak duk sekolah dengan aku .. Satu kelas .. argghh .. Stressnye .. Tapi lama-lama .. Kitaorang dah lupa semua tu and jadi kawan .. Rapat jugak la .. Lega pulak aku .. tak perlu nak tadah telinga dengar diaorang sindir aku kan ? hehe ..

Kbai ! ~

5 comments:

Cik Pensil said...

selalu je macam tu .

-meeSUPERGIRL- said...

haha biaselah bila dh jd budak baru cggitu la gamaknyeee :P

Jie Susanos said...

nahaha...biase la time skolah dlu2...

AzyAdnan said...

kalau ingat-ingat balik,waktu dulu-dulu mmg best...

azifah yazid said...

done follow :)

 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner