Thursday, 8 November 2012

What should I do ??

Assalamualaikum & Annyeonghaseyo :)

Urmm .. Cuti sekolah baru bermula kan ? Mesti boring duk kat rumah lepas ni .. Asyik makan , online , tidur je .. Lepas tu pegi jalan-jalan .. Tu je la aktiviti yang aku boleh buat masa cuti ..

Tahun depan form 4 .. Ayah aku sibuk duk tanya aku nak ambik aliran mana .. Ayah aku cakap baik ambik aliran sains .. Tapi cikgu aku cakap aliran sains susah .. Kakak aku suruh ambik sastera .. Wah .. Boleh jadi sasterawan la aku lepas ni .. Tapi dua-dua aku tak minat .. 

Takkan aku nak ambik kejuruteraan kot ? Aishh .. memang out la ! akaun ? Math aku tak pernah dapat markah elok .. So , baik tak payah .. Kalau susah-susah sangat baik aku tak payah masuk sekolah tahun depan .. Itu adalah keputusan yang paling bijak dan bernas setakat ini yang aku ada ..

Ye la .. Result pun tak keluar lagi .. Orang lain duk sibuk suruh aku tentukan aliran apa yang aku nak ambik .. Aishh .. Nak menikmati cuti pun tak boleh .. Hilang mood !

Tapi persoalannya .. Adakah aliran sains itu amat sukar sampai aku boleh sasau bila belajar aliran sains ? Susah sangat ke ? Aku tengok budak-budak yang ambik aliran sains kat sekolah aku macam okey ke .. Takde pulak nampak macam sasau sebab kena belajar bio , fizik & kimia .. 

Antara tiga tu .. yang mana paling susah ? adoi .. malas la nak fikir .. Hentam je la aliran mana-mana pun .. Aku redha je la .. Tapi aku rasa baik ambik sains .. Senang nak kerja .. Tapi masalahnya aku tak minat nak jadi doktor !!

err .. orang ambik aliran sains memang kena jadi doktor je ke ? Urmm .. aku tak tahu la .. Pening*

Kbai !

3 comments:

BLOG ANAK MAMA^^ said...

zaman sekarang xmcm dulu dek..adik kena buat semua in advance supaya tak ketinggalan di kemudian hari. SPM adalah tiket segalanya untuk aliran apa sekalipun adik amik. Selamat bercuti sekolah^^

Iylla Hanie said...

@BLOG ANAK MAMA^^ Owh oke ... Thanks :)

Nur Amalina Maisarah said...

ooo..dilema erh..hehe..
dulu akak pernah jugak hmpir nak masuk kelas sains tp alhamdulillah xmasuk sbb mybe xboleh bawak aliran tu..depend pade kemampuan kite ye ^^ btw follow sini..n follow me back

 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner