Monday, 28 January 2013

Maaf .. Saya Tak Mampu ....

2 comments:
Assalamualaikum dan Annyonghaseyo

Aku tak terdaya nak tolong dia ..Tapi setiap kali aku bagi nasihat kat dia dia tak pernah nak dengar .. Aku tahu dia nak jadi macam orang lain .. Tapi dia tak pandai sebab dia tak biasa dengan semua tu .. Aku cuba kasi dia nasihat walaupun aku sendiri pun tak berapa nak betol kan .. Haha .. Aku rasa dia terlalu rendah diri .. Dia selalu cakap yang dia ni tak macam orang lain .. Dia tak sempurna la .. Tolonglah .. Bukan semua orang sempurna .. Tak .. Tak .. Takde orang pun yang sempurna .. Patut dia bersyukur sebab dia dilahirkan sempurna bukan istimewa macam seestengah orang ..

Bila duduk ramai-ramai .. Dia mesti diam je .. Bila budak perempuan cakap pasal baju ke .. pasal tudung ke pasal perempuan ke .. Dia mesti diam je .. Oppsss .. Lupa nak kasi tahu yang dia ni jatinanya perempuan .. Ye la naluri perempuan macam mana kan .. Selalu nak lebih dari orang lain .. Eh !? Ye ke .. aku tak macam tu pun *bajet* Maybe aku tak perasan kot .. hehe ..

TTapi kan .. dia ni pelik tahu tak .. Dia langsung tak kesah dengan penampilan dia .. Dengan kebersihan diri dia .. Dengan tubuh badan dia .. Ye la ada jugak yang tak ambil tahu pasal semua tu .. Aku pun .. Tapi takde la sampai tahap dia ni .. Bukan aku nak mengata .. Tapi aku dah tak tahu nak bagi nasihat macam mana lagi kat dia ni ..

Aku takde la kejam sangat .. Tak sampai hati jugak orang asyik duk mengata dia je kan .. Walaupun aku tak rapat sangat dengan dia .. Tapi dia tetap rakan sekelas aku .. Apa-apa pun mesti aku kena nasihat jugak dia .. * busybody pulak aku ni * Biar la .. Dia member aku kot ..

Aku dah tak tahu nak buat macam mana .. Sampai satu tahap tu .. Ustazah aku sendiri nak panggil dia nak kasi basuh dia punya otak .. haha .. Macam pelik je bunyi ayat aku tu .. Biar la .. hehe .. Okey bye !

Aku masih blur lagi sebab belajar math dalam BM , Bio pun dalam BM .. Pening nak translate apa yang cikgu cakap =="
#Maaf la aku tulis macam ni .. Saja .. Buang tabiat !

Wednesday, 23 January 2013

I'm Tired ;(

No comments:
Assalamualaikum dan Annyonghaseyo 

Hurghh .. Ngantuk , penat , letih .. Eh ? letih dengan penat bukan sama je ke ? takpe la .. ejaan lain-lain kan ? haha .. Kenapa aku letih .. Sebab hari-hari aku pedi sekolah .. Kau ingat orang lain tak pegi sekolah ke ? Ikut suka la kan .. Tu orang la .. Bukan aku .. hehe .. penat tahu tak .. Ingat naik form 4 boleh rehat la kan ? Boleh enjoy ke .. Ponteng kelas ke .. Tapi .. huh .. satu pun tak boleh buat .. Dahlah kasi homework macam tak bagi aku tido je ..

Kalau duduk dalam kelas tu mesti ramai kan ? Ade ke kelas takde orang .. Melalut je .. Ok .. Aku ingat masuk form 4 ni .. Takde dah perangai macam budak-budak .. Urmm .. Tapi ade lagi buat perangai macam tu .. Ni mesti kes tak sedar diri yang umur tu dah meningkat .. hahaha .. Biasalah .. Kalau dah nama pun manusia mesti ade je yang perangai yang pelik-pelik ..

Kalau nak buat perangai pun .. Balik la rumah dulu .. Tak payah nak tunjuk kat sekolah .. Takde sape pun nak tengok perangai nak tu .. Kalau baik takpe pulak .. Ni sebaliknya .. Simpan je la .. Aku dah malas nak layan .. Dah besarkan .. Ade otak tak ? "Adddaaa ..." Hah .. ade pun .. So fikir la guna otak dan akal anda ye .. Tak perlu aku nak sindir-sindir lagi .. Sia-sia je aku dapat dosa .. 

Kalau tak puas hati dengan aku .. Jumpa .. Tak payah nak lenguhkan tangan nak update status kat Facebook ke , Twitter ke kan ? Ni tak .. bila tak puas hati je .. Update status .. Kalau kat depan .. Kemain lagi .. Cakap macam orang Melayu terakhir .. Tapi .. Sekali aku baca status .. Perghhh .. Hilang ciri-ciri kemelayuan itu .. haha ..
 Aku penat ok ! aku dah malas nak layan orang macam tu !

Ok la .. Nak siap nak pegi tuisyen pulak ! :)

Monday, 14 January 2013

S.E.K.O.L.A.H (2)

1 comment:

atmosphere, dreamy, field, flower, flowers, free




Assalamualaikum dan Annyonghaseyo



 Lambai tangan !!! Oke sekolah amatlah penat .. Homework tu tak payah nak cakap la kan .. Memang banyak .. Aku rase macam nak ambik SPM tahun ni pulak .. hehe .. Orang SPM pun rileks lagi .. 

Apa yang teruk lagi .. Tahun ni .. Semua cikgu-cikgu yang mengajar aku GARANG u .. Memang takde harapan untuk aku tidur , makan atau buat apa sahaja yang melanggar peraturan kelas aku .. haha .. Nampak sangat aku suka tidur dalam kelas .. Itu adalah rutin harian aku di sekolah oke .. Takde la tidur mati macam kat rumah .. Hanya sekadar rehatkan mata je ..

Nak tahu tak ? Nak tahu tak ? Nak ? Ok aku kasi tahu .. Aku ambik 10 subjek untuk SPM 2014 .. Penat wok .. Nak carry 10 subjek tu .. 9 pun tak berapa nak boleh .. Ni cikgu kasi 10 .. Alamatnya aku mati berdiri la lepas ni .. Sepatutnya aku ambik 9 je .. Tapi  entah kenapa cikgu gatal sangat nak suruh budak-budak sains ambik extra subjek .. iaitu PA .. Apakah itu ?? Mesti korang tahu kan .. Prinsip Perakaunan ..

Huh .. Memang boleh jadi akauntan la aku lepas ni .. hehe .. Dahlah kalau tak siap ke duduk bawah meja .. Boleh bayang tak .. Macam mana situasi aku bila duduk bawah meja .. Memang menyeksakan pinggang aku .. Serious ! Aku kadang-kadang tu nak suka jugak .. Tak pernah dalam sejarah aku duduk bawah meja !

Terima kasih cikgu kerana melakar sejarah dalam hidup saya .. Hahaha .. tapi .. Not bad  la duduk kelas sains .. Oke je .. takde la teruk mana .. Kelas pun senyap je .. Takde la rase macam duduk dalam zoo .. hahah ..


KBAI !

Saturday, 5 January 2013

Segmen : Up Followers 2013 by HotMasaKini

6 comments:
SEGMEN UP !! FOLLOWERS 2013

Assamualaikum dan Annyonghaseyo .. Urmm .. Aku rasa macam nak masuk segmen pulak .. hewhew .. Sempena tahun baru ni kan .. Ni segmen pertama aku masuk .. Erk ?
Nak masuk tekan je banner tu ..

Friday, 4 January 2013

Tiada lagi insan sepertimu ..

1 comment:
Assalamualaikum dan Annyonghaseyo ..

photography, text

Uishh .. Tajuk .. Kemain jiwang .. haha .. Lepas ni mungkin dah tak boleh nak jiwang macam ni lagi .. Nanti sibuk dengan aktiviti sekolah pulak .. Kalau tahun baru mesti semua orang happy kan .. Pegi sekolah boleh jumpa kawan-kawan .. Tapi aku ? Sob-sob .. 

Bestfriend aku dah takde !! Eh .. bukan takde maksudnye meninggal la suka hati je cakap dia meninggal ! .. Dia dah tak sekolah sama dengan aku lagi .. sedihnya .. Selama ni semua benda kat sekolah aku buat dengan dia .. Termasuklah ponteng kelas ! ahaha .. Takde la kuat mana ponteng kelas ..

Benda yang paling dia suka buat adalah melantak kat kantin .. Haha .. Tak puas kat katin dia pegi shopping pulak kat koop then picnic dalam kelas .. Disebabkan kelas aku terlampaulah luas .. Siap ada tikar la untuk kitaorang lepak masa cikgu takde .. 

Nakalkan dia ? Memang pun .. Dia jugak la juara tidur dalam kelas .. sebelum rehat dia tidur .. Lepas tu dia akan bangun bila dia rasa lapar .. Haha .. Dan kitaorang selalu jadi orang yang pertama menjejakkan kaki di katin .. *patut cikgu kasi anugerah taw kat kitaorang ! 

Tapi tahun ni .. Aku dah tak boleh buat kerja gila-gila lagi dengan dia .. kalau nak buat dengan orang lain .. Tak best .. Sebab aku memang sekepala dengan dia je .. *Aceh .. Masa mula-mula tu .. Memang rasa jangal siot bila takde dia .. 

Everything change ! Oh .. Okey la .. Nak layan City Hunter pulak .. Bai !

Thursday, 3 January 2013

S.E.K.O.L.A.H (1)

No comments:
Assalamualaikum dan Annyonghaseyo ..

Hye Januari ! Kita bertemu lagi .. haha .. Pinggangku masih sakit akibat terlalu lama duduk di dewan .. Tahun ni cikgu-cikgu sekolah aku terlampau rajin nak buat sesi orentasi segala .. Macam la baru masuk sekolah .. Dah empat tahun kot aku belajar kat sekolah tu .. 

Kalau dia bei maklumat yang aku tak tahu takpe pulak .. Ni asyik guna ayat copypaste je .. Tahun sebelum-sebelum ni pun dah dengar ayat tu .. Maybe next year pun kena dengar ayat tu lagi sampai habis sekolah .. Haha .. *mentang-mentang dah dah lama kat sekolah tu .. banyak komen pulak !*

Pagi-pagi lagi budak-budak sekolah aku kena menadah telinga untuk mendengar ucapan cikgu-cikgu yang panjang berjela .. Lepas tu ada yang kena gunting rambut la .. Kena rotan la .. Haha .. kesian .. Tahun ni cikgu sekolah aku tetapkan DIHARAMKAN memakai tudung sekolah yang biasa ni .. tahun ni kena pakai tudung yang macam tudung Ariani tu .. Tapi versi sekolah yang buat .. Huh ! Tak comel langsung pakai tudung tu la .. Macam budak sekolah rendah la pulak !

Oke .. Stop pasal tu .. nak cerita pasal aku dan kelas SAINS .. Untuk minggu ni aku tak rasa stress lagi sebab tak belajar .. Kalau minggu depan memang comfirm ni .. Dah la kena ambik prinsip perakaunan .. Ermm .. add math la .. Alahai .. Boleh bikin gua gila ni .. 

Aku pun tak tahu macam mana aku boleh tersesat dalam kelas SAINS ni .. Padahal ramai lagi orang yang layak masuk kelas ni berbanding aku .. Kadang-kadang aku tefikir jugak boleh ke aku belajar dalam kelas yang macam ni .. Layak ke aku masuk kelas ni ? 

Aku rasa bertuah sangat .. Tapi masih ada perasaan tidak yakin pada diri sendiri .. Boleh ke aku belajar nanti ? Tak susah ke ? Dahlah sekolah aku tak banyak aliran yang ada .. Tak boleh pilih sesuka hati pulak tu .. Nasib la ..

Oke la .. Aku berhenti dulu la .. Panjang lagi sebenarnya .. Tapi penyakit malas aku telah datang .. So .. Bye .. 



You cannot taste the sweetness of your success if you cannot experience the bitterness of sacrifices......believe it! - Twitter @Andyrexx
 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner