Monday, 28 January 2013

Maaf .. Saya Tak Mampu ....

Assalamualaikum dan Annyonghaseyo

Aku tak terdaya nak tolong dia ..Tapi setiap kali aku bagi nasihat kat dia dia tak pernah nak dengar .. Aku tahu dia nak jadi macam orang lain .. Tapi dia tak pandai sebab dia tak biasa dengan semua tu .. Aku cuba kasi dia nasihat walaupun aku sendiri pun tak berapa nak betol kan .. Haha .. Aku rasa dia terlalu rendah diri .. Dia selalu cakap yang dia ni tak macam orang lain .. Dia tak sempurna la .. Tolonglah .. Bukan semua orang sempurna .. Tak .. Tak .. Takde orang pun yang sempurna .. Patut dia bersyukur sebab dia dilahirkan sempurna bukan istimewa macam seestengah orang ..

Bila duduk ramai-ramai .. Dia mesti diam je .. Bila budak perempuan cakap pasal baju ke .. pasal tudung ke pasal perempuan ke .. Dia mesti diam je .. Oppsss .. Lupa nak kasi tahu yang dia ni jatinanya perempuan .. Ye la naluri perempuan macam mana kan .. Selalu nak lebih dari orang lain .. Eh !? Ye ke .. aku tak macam tu pun *bajet* Maybe aku tak perasan kot .. hehe ..

TTapi kan .. dia ni pelik tahu tak .. Dia langsung tak kesah dengan penampilan dia .. Dengan kebersihan diri dia .. Dengan tubuh badan dia .. Ye la ada jugak yang tak ambil tahu pasal semua tu .. Aku pun .. Tapi takde la sampai tahap dia ni .. Bukan aku nak mengata .. Tapi aku dah tak tahu nak bagi nasihat macam mana lagi kat dia ni ..

Aku takde la kejam sangat .. Tak sampai hati jugak orang asyik duk mengata dia je kan .. Walaupun aku tak rapat sangat dengan dia .. Tapi dia tetap rakan sekelas aku .. Apa-apa pun mesti aku kena nasihat jugak dia .. * busybody pulak aku ni * Biar la .. Dia member aku kot ..

Aku dah tak tahu nak buat macam mana .. Sampai satu tahap tu .. Ustazah aku sendiri nak panggil dia nak kasi basuh dia punya otak .. haha .. Macam pelik je bunyi ayat aku tu .. Biar la .. hehe .. Okey bye !

Aku masih blur lagi sebab belajar math dalam BM , Bio pun dalam BM .. Pening nak translate apa yang cikgu cakap =="
#Maaf la aku tulis macam ni .. Saja .. Buang tabiat !

2 comments:

Nurfaezah Abdullah said...

kwn yg awk refer dlm entri awk ne ada mslh ke? o.O

Iylla Hanie said...

@Nurfaezah Abdullah
Yup .. Selalu xyakin pda dri sndri ...

 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner