Thursday, 3 January 2013

S.E.K.O.L.A.H (1)

Assalamualaikum dan Annyonghaseyo ..

Hye Januari ! Kita bertemu lagi .. haha .. Pinggangku masih sakit akibat terlalu lama duduk di dewan .. Tahun ni cikgu-cikgu sekolah aku terlampau rajin nak buat sesi orentasi segala .. Macam la baru masuk sekolah .. Dah empat tahun kot aku belajar kat sekolah tu .. 

Kalau dia bei maklumat yang aku tak tahu takpe pulak .. Ni asyik guna ayat copypaste je .. Tahun sebelum-sebelum ni pun dah dengar ayat tu .. Maybe next year pun kena dengar ayat tu lagi sampai habis sekolah .. Haha .. *mentang-mentang dah dah lama kat sekolah tu .. banyak komen pulak !*

Pagi-pagi lagi budak-budak sekolah aku kena menadah telinga untuk mendengar ucapan cikgu-cikgu yang panjang berjela .. Lepas tu ada yang kena gunting rambut la .. Kena rotan la .. Haha .. kesian .. Tahun ni cikgu sekolah aku tetapkan DIHARAMKAN memakai tudung sekolah yang biasa ni .. tahun ni kena pakai tudung yang macam tudung Ariani tu .. Tapi versi sekolah yang buat .. Huh ! Tak comel langsung pakai tudung tu la .. Macam budak sekolah rendah la pulak !

Oke .. Stop pasal tu .. nak cerita pasal aku dan kelas SAINS .. Untuk minggu ni aku tak rasa stress lagi sebab tak belajar .. Kalau minggu depan memang comfirm ni .. Dah la kena ambik prinsip perakaunan .. Ermm .. add math la .. Alahai .. Boleh bikin gua gila ni .. 

Aku pun tak tahu macam mana aku boleh tersesat dalam kelas SAINS ni .. Padahal ramai lagi orang yang layak masuk kelas ni berbanding aku .. Kadang-kadang aku tefikir jugak boleh ke aku belajar dalam kelas yang macam ni .. Layak ke aku masuk kelas ni ? 

Aku rasa bertuah sangat .. Tapi masih ada perasaan tidak yakin pada diri sendiri .. Boleh ke aku belajar nanti ? Tak susah ke ? Dahlah sekolah aku tak banyak aliran yang ada .. Tak boleh pilih sesuka hati pulak tu .. Nasib la ..

Oke la .. Aku berhenti dulu la .. Panjang lagi sebenarnya .. Tapi penyakit malas aku telah datang .. So .. Bye .. 



You cannot taste the sweetness of your success if you cannot experience the bitterness of sacrifices......believe it! - Twitter @Andyrexx

No comments:

 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner