Friday, 1 November 2013

Talam bermuka-muka :*

2 comments:
Assalamualaikum dan Annyonghaseyo :)

Hello November :) Aku harap bulan ni takde apa-apa masalah baru yang timbul macam bulan-bulan lepas ..

Ya Allah... Ya Tuhan.. Kenapa semuanya jadi huru-hara macam ni ? Lepas satu satu masalah yang datang..Aku harap sangat kawan-kawan aku dapat bertahan dan bersabar dengan semua ni ..
Ni semua berpunca dari seorang kawan yang...Aku pun tak tahu nak cakap macam mana..Disebabkan dia sorang..Semua hampir bergaduh sesama sendiri..
Nasib baik kita orang dah jadi kawan hampir 4 tahun..
Kalau setahun dua ..Aku rasa dah lama bergaduh..Dan dia akan bertepuk tangan tengok kita orang bergaduh..
Dia ni macam talam bermuka-muka..Bukan dua muka je tau ! Dia ni kat depan cakap lain .. Kat belakang cakap lain..Uishh..bahaya dapat kawan macam ni..
Kelmarin dia ajak kawan aku jumpa dengan dia sebab nak cakap sesuatu..
Dia siap pesan lagi .. Berhati-hati dengan aku ..
Sebab aku ni jenis kawan makan kawan..Benda sama yang dia cakap dekat kawan aku yang lagi satu..
Lepas tu dia cakap aku ada save gambar Cik Sha *kawan aku* dengan pakwe dia sebab nak tunjuk kat cikgu.. Heyy..takde masa la aku nak save gambar orang lain dalam handphone aku ni ...
Nasib baik aku boleh sabar lagi ..
Kalau ikutkan hati aku yang panas ni..Dah lama aku tampar muka dia laju-laju..Biar hancur..
Dia tak kenal aku siapa.. So jangan nak main-main dengan aku !
Bukan setakat aku je yang kena .. Cikgu kelas aku pun dia buat benda yang sama jugak ! 
Berani betul budak tu..
Lepas semua orang tahu pasal perangai TERBAIK dia tu semua macam malas nak layan dia..
Aku cerita kat kawan-kawan aku pasal dia cerita kat aku tu bukan nak suruh kawan-kawan aku benci dia ke apa..
Sebab aku hanya satu .. Biar kawan-kawan aku tahu apa yang dia cerita pasal dia orang kat belakang..
Aku bukan nak laga-lagakan orang...
Tapi dia buruk-burukkan aku kat belakang...
Now..aku just nak tahu apa sebenarnya yang dia nak..
Apa motif dia buat macam ni ??
Tolong kasi tahu aku cepat-cepat ye sebelum aku heret kau ke balai disiplin !

Huh ! aku tengah marah ni !! muahaha :/

Kbai ~

Thursday, 17 October 2013

Buat sesuatu biar ikhlas :)

No comments:

Assalamualaikum dan Annyeonghaseyo :)


Baru aku tahu betapa sakitnya bila tahu suatu kebenaran..Aku rela ditipu dari tahu kebenaran tu ! Serious ! Aku tak tahu kenapa sejak kebelakangan ni macam-macam yang berlaku..Lepas satu..satu..
Naik pening kepala ni..Urmmm..Ya Allah..Kenapa boleh jadi macam ni??
Sakit sangat bila kita ikhlas kawan dengan seseorang tu..Tapi dia boleh pulak kutuk kita kat belakang..Aku tahu semua ada kekurangan..Tapi tak perlu sampai mengata kat belakang..Macam la dia tu dah perfect sangat..
Sampai bila nak mengata orang macam ni?Tak tahu ke satu jari kita tunjuk kat orang..Empat lagi kat kita ! Ingat tu..Bukan selalu kita berada kat atas..
Jangan la bongkak sangat..Sebab bila kau jatuh..aku takut kau rasa sakit..:/
Satu lagi..Mulut tu kena la jaga..Nak cakap boleh..Tapi guna otak..Bukan guna tapak kaki kau ! 
Ikut sedap mulut je..Tak fikir pasal orang lain..
Kalau orang mengata pandai pulak kau sentap..Tapi bila kau mengata kat orang..ada kau fikir pasal perasaan dia??Ada??
Satu lagi..tak payah nak jadi hipokrit sangat..Macam la orang tak perasan yang kau tu sebenarnya hipokrit..Kau tak pernah rasa bersalah ke ??
Atau at least kau fikir sebelum kau buat something..
Kalau kena atas batang hidung kau macam mana???
Aku tak kesah kalau kau nak kata aku macam-macam..Tapi orang lain..tolong la..
Lama-lama..orang muak jugak dengan perangai kau tu !


*Maaf la kalau bahasa kasar sikit*

Saturday, 14 September 2013

Kem ?! Oh Tidak!!!

1 comment:
Assalamualaikum dan Annyong ~~


Aku suka gaya rambut dia ~~


Minggu lepas cikgu beri tahu semua pelajar form 4 berita yang amat menyedihkan..Semua form 4 wajib pegi kem!! Lepas tu ramai la yang kata tak nak pegi..Disebabkan ramai yang tak nak pegi dari nak pegi..Cikgu dengan baik hatinya kata semua wajib..Fair and square..

Hukhuk..kejamnya cikgu ;( Kenapa cikgu??Kenapa??Dah lah buat kat sekolah je..tak best langsung!!Yang paling teruk..Sekolah aku dah lama takde air..Dalam 3-4 minggu macam tu la...

Macam mana nak mandi??Tak boleh mandi kira okey lagi..Nak buang air macam mana??tak dapat bayangkan macam mana..dah la tiga hari!!
Dan yang paling seksa.. kena makan sardin je! Hello cikgu...cikgu kasi 40tin je..Satu group ada 30 orang..Mana cukup..Budak lelaki bukannya makan sikit...Harus 5 tin sardin untuk diorang saja..Kalau makan 3 kali sehari??? Bayangkanlah...Aku rasa macam nak menangis pun ada ni..Seksanya!!

Bukan manja atau tak biasa..Tapi kali ini takde senior yang nak tolong masak untuk insan-insan yang TERLEBIH PANDAI masak macam aku ni..hehe..*Kalau goreng telur tu boleh la*

Nasib la..Lepas tu aku kena pegi bertanding pengurusan jenazah pula..Sepatutnya briged bakti..Tapi sebab briged bakti tak berapa nak ada kat sekolah..Terpaksa la aku and the geng masuk..

Dalam minggu yang sama..Just skip satu hari je..Ya Allah..Penatnya!!*Nak pengsan*hahaha..Lembikkan aku kan??Takde la lembik mana..Ada lagi yang lembik pada aku..*sedap je mengata orang*

Okey dah malas nak menaip ni..Hari Isnin ni nak pegi shopping barang-barang nak pegi kem..(Beli barang macam mana pegi London) Suka hati la ! Bye-bye


 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner